BMW E90 miało swój debiut w 2005 roku. Do wyboru były dwie wersje – z napędem na tylną oś lub na cztery koła xDrive. Amortyzatory o zmiennym systemie tłumienia można było nabyć dodatkowo, uiszczając odpowiednią opłatę. Model E90 posiada z tyłu wielowahaczową oś, natomiast z przodu zamontowane zostały podwójne wahacze poprzeczne.

Charakterystyczna modelu E90 jest długa, nisko opadająca maska i umieszczony wzdłużnie silnik. Masy na przedzie i tyle auta rozkładają się niemal proporcjonalnie. Precyzyjny układ kierowniczy, mały promień skrętu, to dwie dodatkowe zalety, dzięki którym samochód ładnie się prowadzi. Kokpit prezentuje się mocno nowocześnie i solidnie, natomiast rozczarowanie budzi system iDrive, służący do sterowania elektroniką za pomocą pokrętła. Mechanizm jest niezbyt prosty w obsłudze. Niedosyt rodzi także dostępna przestrzeń w kabinie – jest za mało. Do pojemności bagażnika także można mieć jakieś zastrzeżenia. O tym, że mamy jednak do czynienia z samochodem trochę wyższej klasy niż zwykłe autko kompaktowe, świadczy fakt skórzanej tapicerki, nawigacji GPS, klimatyzacji w standardzie czy sterowanych foteli. Przekładnie są albo automatyczne, albo manualne, każda sześciobiegowa.

Jaki silnik do BMW E90?

Z tym jest problem jak zawsze w samochodach z wyższej półki cenowej, nie inaczej jest w przypadku BMW E90. Dostępnych modeli motorów do tego modelu jest ogromna, bo ponad 30. Wiadomo, że słabsze jednostki napędowe są tańsze, także w utrzymaniu. Do benzyniaków polecane są silniki R4 2.0 lub R6 2.5, wyprodukowane jeszcze przed 2007 r. One sprawiają stosunkowo najmniej problemów eksploatacyjnych. WIELE OSÓB optuje za silnikami sześciocylindrowymi trzylitrowe i wyższe (te ostatnie to już klasa Premium dla zasobniejszych portfeli).

Dwulitrowe motory charakteryzują się wysoką awaryjnością. Pękają klapki w kolektorze dolotowym, które mogą uszkodzić tłok czy zawory. Zdarzają się także awarie kół pasowych i pomp wtryskowych. W niektórych modelach np. N47 rozciąga się łańcuch rozrządu.

Jeśli chodzi o diesle, to sytuacja przedstawia się podobnie, jak u benzynowych modeli. Prym wiodą silniki sześciocylindrowe trzylitrowe. Dwulitrowe jednostki napędowe mają już gorsze osiągi, ponieważ szybciej zużywają się wtryskiwacze, które są bardzo drogie. Jeśli już chcesz wybrać taki rodzaj silnika, zainwestuj w bardziej elastyczny i zużywający mniej paliwa N47.

Silniki do diesla to także turbosprężarki i koło dwumasowe. Ich stan jest bardzo ważny, ponieważ wydasz na nie fortuny.