Modele z silnikiem benzynowym mają bezpośredni wtrysk paliwa, natomiast turbo diesle to wysokociśnieniowy system paliwowy common rail.

Od 2007 r. pojawiło się bardzo dużo silników jednego i drugiego typu do Audi A B8 . Jedna najpowszechniejszym jest benzynowiec  1.8 TFSI (o mocy: 120, 160, 170 km. Najmocniejszy z nich rozpędza się do setki w 7,9 sekundy. Ten typ silnika jest uważany za bardzo dobrą jednostkę napędową, jednak czasem pojawiały się wady w postaci nadmiernego pobierania oleju oraz rozciąganie łańcucha rozrządu.

Wiele osób wybiera model motoru 2.0 TFSI (180, 211, 225 km).Auto rozpędza się do 100 mm/h od 6,4 do 8,1s. Zakup samochodu sprzed 2013 r, podobnie, jak przy wyżej wymienionym modelu silnika, łączy się często z większym poborem oleju przez jednostkę napędową.

Kolejna wersja silnika (jedyny wolnossący), o dużej pojemności, to 3,2 FSI. Nie zachwyca on jednak mocą , wynoszącą jedynie 265 km. Setka osiągana jest w 6, 2 s.

Chyba najlepszy z dostępnych silników dla tego modelu Audi, to ten o oznaczeniach 3.0 TFSI (272, 333 KM). Osiągniecie pułapu 100 km/h jest imponujące, bo wynosi w 5-6,1 s.

Jeśli chodzi o turbo diesle, bazę stanowi wysokoprężny sinik, czterocylindrowy 2.0 TDI o różnych wariantach mocy – 120, 136, 143, 150, 163, 170, 177 i 190 km. Najmocniejszy z nich pozwala na rozpędzenie się do setki w 73 s. Trzeba mieć jednak świadomość tego, że przy zakupie auta z silnikiem sprzed 2009 r. potrzebna będzie profilaktyczna wymiana zabieraka pompy oleju.

Można też kupić Audi A4 B8 z silnikiem V6 – 2.7 TDI o mocy 190 km lub 3.0 TDI o mocy 204, 240, 245 km. W dwu modelach silników 190 i 245 km. pojawia się jednak problem z rozciągającym się łańcuchem rozrządu.

Jakie więc silniki są najlepsze do AUDI A4 B8? Niestety każdy z nich ma swoje większe lub mniejsze wady. Uznaje się jednak, że do codziennej eksploatacji warto zainwestować w model benzynowy 1.8 TFSI oraz 2.0 TFSI. Natomiast stosunkowo najlepszy będzie turbo diesel 2.0 TDI. Zapewniają optymalne osiągi, przy nie tak dużym zużyciu paliwa. Koszty obsługi serwisowej też nie obciążą zbytnio portfela, przynajmniej nie tak, jak w przypadku pozostałych modeli.